Potlesk pre Miladu Horákovú: Život sa nedá zavraždiť.

Sunday, October 18, 2020

K 70. výročiu popravy Milady Horákovej pripravili v Modrom salóne SND pozoruhodnú hru nazvanú Milada.

Copy Of -Krátko pred smrťou písala blízkym listy. Milada v SND je silnou a emotívnou monodrámou.

Thursday, October 08, 2020

Milada v Slovenskom národnom divadle je inscenácia, ktorú treba vidieť i v čase, keď sa svet trápi pandémiou. Je dôležitým odkazom i posolstvom nielen o tom, ako veľmi si máme vážiť slobodu.

Copy Of -Madony a hriešnice v rukách mladého režiséra. Aký je Hriech a Její pastorkyňa v SND?

Tuesday, September 15, 2020

V Činohre SND v sobotu a v nedeľu odohrali dlho odkladanú premiéru predstavenia s dupľovaným názvom Hriech a Její pastorkyňa. 

Oslava storočnice na divadelných plagátoch

Monday, February 17, 2020

Po prvý krát v histórii predstavilo SND svoje plagáty v úvode sezóny.

O matkách a deťoch

Saturday, August 31, 2019

Divadlo Jána Palárika v Trnave uviedlo novú divadelnú inscenáciu Matúša Bachynca Matky. Predlohou k nej bol rovnomenný román Pavla Rankova. 

Žánrovka cti netratí (v tomto prípade)

Tuesday, July 09, 2019

Minimálne v rovine charakteru textovej predlohy, ambícií inscenačného kolektívu a následného finálneho výsledku v podobe inscenácie je Meno vrcholom sezóny 2018/2019 v DAB. 

SND vstupuje do 100. sezóny. Vracia sa k pôvodnému logu a predstavuje imidžovú kampaň

Monday, October 21, 2019

Kreatívnu aj produkčnú časť si v SND divadle zabezpečili inhouse.

Plagát ako prostriedok vedomej vizuálnej komunikácie

Monday, September 30, 2019

Vizuály avizujúce kultúrnu ponuku mesta majú formatívny charakter na vkus spoločnosti, a mali by reprezentovať to najlepšie, čo na poli vizuálnej identity vzniká.

SND oslavuje storočnicu aj vizuálmi inscenácií

Monday, September 16, 2019

Sebavedomá kultúrna inštitúcia by mala nastavovať latku kvality rovnako svojim obsahom, tak svojou komunikáciou. Slovenské národné divadlo je trojzložková inštitúcia a jednotlivé súbory reprezentujú odlišné žánre, čo má za následok, že majú rôzne publikum, a odlišný prístup k tvorbe. A plagáty by tieto diferenciácie mali zohľadňovať. Plagát, ktorý funguje pri činohre, pravdepodobne nebude fungovať pri balete, alebo naopak.
 

O knihách

Wednesday, November 28, 2018

Nemyslím, že cieľom (pri akomkoľvek produkte) je predať danú vec najväčšiemu počtu ľudí, ale priniesť ho do pozornosti „správneho človeka“.

Dlhá cesta smútku / Na konci cesty / At the End of the Road

Sunday, March 18, 2018

Bratislavské krematórium od architekta Ferdinanda Milučkého je jednou z ikonických stavieb posledného storočia, Národnou kultúrnou pamiatkou a jednou z najzdarnejších, ak nie úplne najlepšou, modernistickou realizáciou, ktorá na Slovensku vznikla.

Hanopis/Žalospev

Tuesday, May 30, 2017

Grafický dizajn prerástol svoj pôvodný pomalý prienik do verejnej krajiny za posledných 100 rokov ako žiadna z iných vizuálnych disciplín. Kým pôvodne tvorba grafického dizajnu vyžadovala okrem myšlienkového základu a estetického cítenia aj remeselnú zručnosť a výtvarný talent, počítačová technika posledných desaťročí výtvarnú zručnosť nahradila takmer úplne. Tvorba vizuálu akéhokoľvek rázu sa tak stala dostupnou pre celú počítačovo gramotnú populáciu. Otvorenie tohto poľa pôsobnosti najširšiemu spektru populácie bez adekvátnych zručností a vzdelania viedlo k okamžitej a progresívnej korózii estetiky celého verejného priestoru.

Víťazný návrh

Sunday, February 07, 2016

"Projekt je víťazným návrhom medzinárodnej súťaže” – taká tá prvá veta, bežný úvod recenzií budov, na ktoré sa chcete ísť pozrieť, v ktorých chcete bývať. Alebo tých, pri ktorých by ste len boli radi, keby stáli vo vašom meste. 

Bratislavské mosty

Thursday, December 17, 2015

Mosty sa nestavajú každý deň. Vyžadujú veľké množstvo konštrukčných znalostí, majú určujúci vplyv na urbanizmus a dopravu mesta, ich výstavba je spojená s vysokými nákladmi, často vyžadujú komplikované stavebné procesy. Ich dejiskom býva jediné nezastavané územie mesta, majú zásadný vplyv na identitu miest.

Straty – Architektúra smútku

Saturday, October 31, 2015

O čom nie je možné rozprávať, treba mlčať, tvrdil Wittgenstein a Julian Barnes neznesiteľným Rovinám života venoval celú knihu. Psychológovia tvrdia, že existuje 5 fáz prekonania straty, ale nie je celkom isté, či tento ušľachtilý cieľ, v ktorom by sa nám konečne malo uľaviť, bol myslený pre všetkých.

Kúpim školu

Friday, October 16, 2015

Bývame v pekných bytoch, jeme dizajnové jedlo a na písanie mailov používame počítače, ktoré by boli schopné generovať odpovede na miléniové otázky matematiky. Športujeme v materiáloch olympijských štandardov, zanietene vedieme diskusie o dizajne a UX smartfónov. A potom odvedieme ráno dieťa do školy. 

Please reload

  • Facebook - Grey Circle